בשל פניות תכופות לקבלת טיפים על "איך לשפר את העיצוב של האתר" החלטתי לכתוב מאמר עם 7 עצות שיעזרו לכם לשפר את העיצוב לנעים יותר עבור המבקרים.
• תיאורטית, לוגו הוא לא משהו שנחוץ לאתר, אך אנו חיים בעולם של אמנות ולוגו הוא יפה (לעתים אף הופך למותג החברה), לכן הוא צריך להיות . מכאן מגיע הכלל הראשון – אם אין לכם מישהו שיכול לצייר עבורכם לוגו מושך ומקצועי, עדיף שתכתבו אותו בטקסט רגיל.
• העיצוב צריך לזרום ולשאוף להרמוניה. אחד הדברים שמבדילים בין עיצוב טוב לרע, הוא הקלות בה העין והמוח קולטים את המידע באתר. טקסט קטן מדי או גדול מדי, צבעים זועקים, עומס בטקסטים, קישורים ותמונות, כל אלה הם האויבים הגדולים ביותר של עיצוב הרמוני.
• הדגישו את כל הקישורים בקו תחתון, תמיד, בכל מצב, ללא יוצא מן הכלל.
• פלאש – למרות שהוא נהיה דיי פופולארי בשנים האחרונות, המשתמשים עדיין לא התרגלו אליו. לפי סקר שערכו בארה"ב, עיצוב אתרי אינטרנט וכלים לניווט שנעשו בפלאש מאוד מקשים על הגלישה באתר ואינם נוחים כלל.
• יצא לי להיתקל הרבה באתרים שנראים יותר כמו ספרים, והכוונה היא כמובן לתוכן.חשוב לזכור כי כאשר המשתמש נכנס לאתרכם הוא לא קורא את הכתבות, אלא "סורק" אותם במהירות. לכן דפי האינטרנט צריכים להיות קצרים וקלילים עבור "סריקה" מהירה.
• למרות העובדה כי 1 מתוך 10 גולשים משתמש ב- ,Internet Explorer מעצבי אתרים רבים עד עכשיו אינם בודקים את התאמת האתר שלהם עם דפדפנים אחרים.
• אין מידע ליצירת קשר או מידע על החברה, למרות שנושא זה פחות מתייחס לעיצוב אתרים, אני חייבת לציין שנראה כאילו רוב האתרים באינטרנט נעשו באופן אנונימי. חובה לפרסם פרטים ליצירת קשר כגון דואר אלקטרוני או מספר טלפון. בסופו של דבר, אף אחד לא רוצה להתעסק עם חברה אלמונית.
גורו עיצוב אתרים באינטרנט, ג'ייקוב נילסון, ציין כי מעצבים רבים אוהבים להשתמש בטכנולוגיה מודרנית ותמיד מארגנים כנס שנתי בנושא ה-Web 2.0 כאשר בפועל לגולשים אין כל כך מה לעשות עם הטכנולוגיה והחידושים המרהיבים, כל מה שהם צריכים הוא טקסט קריא, תוכן שיענה על השאלות שלהם וניווט קל שבעזרתו ניתן לאתר את המידע הרצוי. אז אל תשכחו זאת וטרם פנייתכם לטכנולוגיה המודרנית, זכרו להשתמש בכללים בסיסיים אלה.